England United Kingdom

Anderton Boat Lift zwana Katedrą Kanałów

Anderton rzeka

Anderton Boat Lift zwana Katedrą Kanałów to prawdziwie niepowtarzalny obiekt myśli technicznej i idealne miejsce na weekendowy wypoczynek.

Anderton Boat Lift zwana Katedrą Kanałów jest faktem, nie wymyśliłam tego. Cóż to za obiekt, dlaczego warto go zobaczyć? O tym w dzisiejszym poście plus dawka zdjęć.

• Anderton Boat Lift – miejsce

Anderton Boat Lift znajduje się w północno zachodniej części Anglii. To rejon zwany tutaj North West. Jak sama nazwa wskazuje jedziemy w okolicę wioski Anderton w zachodniej części hrabstwa Cheshire i jest to zaledwie kilka kilometrów od miasta Northwich.

Booking.com

• Anderton Boat Lift – krótka historia miejsca

Anderson Boat Lift została wybudowana w 1875 roku i służyła jako winda dla łodzi nieprzerwanie przez następnych 100 lat, dopóki zamknięto ją z powodu korozji. Renowacja rozpoczęła się w 2001 i po roku obiekt został na nowo otwarty.

Anderton Boat Lift

Dawniej było to strategiczne miejsce dla transportu węgla kamiennego i soli z pobliskich kopalni a dziś to już historia. Człowiek jednak nie przestał eksploatacji zasobów planety, współczesny straszak to fabryka chemiczna Tata, jak dla mnie dziwnie niepokojący widok.

Anderton Boat Lift czyli Katedra Kanałów
Nie wiem czy macie takie same odczucia, ja takich fabrycznych miejsc zwyczajnie nie lubię. Kiedy przejeżdżaliśmy obok, Kris żartował ,że tylko brakuje Jasona Stathama z karabinem do tej fabrycznej scenerii…
  • Anderton Boat Lift – co tutaj zobaczysz

Obiekt to kawał historii, na miejscu znaleźliśmy małe muzeum, obiekt jest pięknie zadbany nad samą rzeką zorganizowany jest nawet mały ogródek z namiotem gotowym na obsługę gości i małych imprez. W tym dniu mieliśmy nieco figlarną pogodę, stąd pomiędzy jedną ulewą a drugą zjedliśmy po ‚zupie dnia’ w kawiarni. Nad całością obiektu czuwa grupa Canal & River Trust. Poza muzeum warto przede wszystkim zobaczyć jak winda działa od środka i wykupić bilet na krótki rejs po rzece.

Anderton Boat Lift

• Anderton Boat Lift – spacerkiem wzdłuż rzeki

Kiedy wybierałam to miejsce jako nasz cel wycieczki to bardzo chciałam pójść na spacer nad rzekę. Byliśmy akurat po dość intensywnym i stresującym miesiącu. Przeprowadzka, nowe miejsce wraz z tym nowe wyzwania. Wycieczka jako odskocznia od wszystkiego była nam szalenie potrzebna.

Rzeka Weaver

A rzeka płynęła bardzo powoli, bo wcale jej się nie śpieszyło, aby dostać się tam, dokąd wiedziała, że i tak zdąży.

Alan Aleksander Milne

Nie pomyliłam się, nad rzeką wszystko jakby zwolniło i co najważniejsze rozwiało wszystkie deszczowe chmury.

• Anderton Boat Lift – zajrzeliśmy przy okazji

Nie mogłam sobie darować krótkiego momentu słońca i przy okazji wizyty w muzeum idziemy na krótką przechadzkę. Muzeum to przede wszystkim rzeka Weaver, Park Anderton i przylegający  Park Krajobrazowy Marbury. Chmury rozwiały się na moment i możemy nareszcie cieszyć się pięknem okolicy. W głowie od razu pojawia się piosenka, bo muzyka jest jak na zawołanie w takich miejscach.

• Szukasz więcej inspiracji

Na blogu znajdź moje posty o innych,ciekawych miejscach w Anglii. Koniecznie zobacz posty o wakacyjnych wyprawach do Czech, może to też będzie dla Ciebie małą inspiracją na wakacyjną wyprawę.

Reklamy

O autorze Viola

Od dobrych paru lat mieszkam w Wielkiej Brytanii. Od najmłodszych lat zawsze gdzieś mnie niosło, prawdziwa powsinoga i nic dziwnego,że wylądowałam za granicą. Nadal nie umiem usiedzieć spokojnie, kocham naturę, rozmiłowana jestem w urokliwych miasteczkach i pięknych wsiach. Uwielbiam ciekawe historie i tajemnice zamków czy pałaców. Na blogu znajdziecie sporo informacji, ciekawostek i oczywiście zdjęć, bo fotografia to wielka pasja moja i męża. Wybierz się ze mną w podróż po pięknej Wielkiej Brytanii !

6 komentarzy dotyczących “Anderton Boat Lift zwana Katedrą Kanałów

1. Oj tak rzeka ma również swoje uroki, tuż obok znajduje się całkiem spory park krajobrazowy i już się czaje, żeby go jeszcze bardziej wydeptac 😊

2. Jakie ciekawe miejsce odkryłam u Ciebie.
    Winda bardzo interesująca.
    Muzeum można zobaczyc, popłynąc w rejs, a wokół piękne okoliczności przyrody.
    Też nie lubię fabrycznych scenerii, ale jak zanurzyc się w te łąki, kwiaty, jest pięknie i sielsko.
    Nawet pogoda dopisała.
    Pozdrawiam!

3. Hej Agnes, jak miło z tego wygląda,że nie mamy do siebie bardzo daleko. Dziękuję za odwiedziny 🙂

4. Witam ja również mieszkam w Wielkiej Brytami w Blackpool mam bloga o fotografii i czasem podróżuje i robię zdjęcia.
    Piękna wycieczka i zdjęcia

5. Osobliwy zabytek techniki.

6. Z Wielkiej Brytanii udało nam się poznać do tej pory jedynie Szkocję, ale dzięki Tobie będziemy mieli kolejne miejsca do podróży 🙂

Cieszę się, że dzisiaj u mnie zawitałeś. Nie zapomnij zostawić po sobie komentarz. Nie przepadam za natrętami, stąd komentarze podlegają moderacji. Twój ukaże się zaraz po jego zatwierdzeniu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.